300 میلیارد ریال اعتبار صندوق پژوهش و فن آوری خراسان رضوی نزد تولیدکنندگان است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر عامل صندوق پژوهش و فن آوری خراسان رضوی گفت: از سال 87 تا کنون بالغ بر 600 میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان ایده های نو پرداخت کردیم و اکنون بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار صندوق نزد فراوری کنندگان است.

300 میلیارد ریال اعتبار صندوق پژوهش و فن آوری خراسان رضوی نزد تولیدکنندگان است

حمیده رضوی در نشست هم اندیشی همایش آموزشی انگیزشی خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در کاشمر عنوان نمود: در راستای رسیدن به اهداف احتیاجمند اتحاد و همدلی بیشتری در استان خراسان رضوی هستیم، نباید فکر کرد که منابع صندوق پژوهش و فن آوری فقط برای مشهد است، بلکه از تمامی ایده های نو در سطح استان حمایت خواهیم نمود.

رضوی اظهار داشت: اولویت صندوق پژوهش و فن آوری خراسان رضوی خدمت رسانی است، اگر طرحی نو در منطقه ترشیز باشد قطعأ حمایت های لازم را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در گام اول برای اینکه خدمات صندوق پژوهش و فن آوری خراسان رضوی را به تمام متقاضیان به خوبی بتوانیم معرفی کنیم احتیاج است همایشی در منطقه ترشیز برگزار گردد.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فن آوری خراسان رضوی و عضو هیئت مدیره این صندوق اظهار داشت: از سال 87 تا کنون بالغ بر 600 میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان ایده های نو پرداخت نموده ایم و اکنون بیش از 300 میلیارد ریال از اعتبار صندوق نزد فراوری نمایندگان است، همچنین حدود 1600 پرونده برای پرداخت تسهیلات در دست آنالیز است.

وی با بیان اینکه اکنون آنقدر شرایط مطلوب شده که از تسهیلات عبور نموده و به سمت سرمایه گذاری می رویم، گفت: اگر مشکل حلقه مفقوده سرمایه گذاری بر روی ایده های خلاقانه برطرف گردد و بتوانیم منابع اقتصادی را به نخبگان و پژوهشگران ارائه دهیم هیچ مسئله ای وجود ندارد.

رضوی اضافه کرد: اگر فردی پتانسیل و ایده لازم را داشته باشد، پس از ارزشیابی در کمتر از دو ماه می توانیم در درصد سهامی که تعامل می کنیم شریک شویم، در واقع حدود 20 تا 30 درصد سهام را تملک می کنیم.

وی عنوان نمود: سرمایه گذاری را بر روی شرکت های نوپا و تازه تاسیس انجام می دهیم، همچنین تسهیلات سرمایه در گردش با حداقل 4 درصد کمتر از نرخ بهره بانکی پرداخت می گردد.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فن آوری خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر خط اعتباری 52 میلیارد تومانی مخصوص شرکت های دانش بنیان وجود دارد که می توان تسهیلاتی را به شرکت های منطقه داد تا دانش بنیان شوند.

وی گفت: به افرادی که طرح جدید و ایده های نو داشته و متقاضی تسهیلاتی کمتر از 40 میلیون تومان باشند بدون مصوبه کارگروه طی مدت دو روز پرداخت می گردد.

رضوی عنوان نمود: صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی، یک صندوق جامع است که می تواند در کلیه حوزه های فراوریی، صنعتی، خدماتی، کشاورزی و… فعالیت کند و طبق اساسنامه اگر طرحی فناورانه، ابتکاری و خلاق باشد می تواند در آن مشارکت نموده و تسهیلات ارایه دهد.

رسالت ما حمایت از ایده های نوآورانه و کسب و کارهای دانش بنیان است

در این جلسه مدیر مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز گفت: رسالت ما حمایت از ایده های نوآورانه و کسب و کارهای دانش بنیان است. از این رو به منظور حمایت عملی از این کسب و کارها و پژوهشگران و نوآوران، مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز راه اندازی شده است.

مجید عاقل با اشاره به اختصاص مکانی خاص به این مرکز و تخصیص اعتبار مناسب برای تجهیز آن، گفت: در این مرکز دانشجویان و ایده پردازان با مهارت های کسب و کار، نحوه ورود به بازار و رشد ایده های نوآورانه آشنا شده و توانمند می شوند.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی بلند مدت شده تا ایده های کسب و کار نوآورانه در قالب هسته ها و واحدهای نوآور و فناور به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند، تا بتوانند به اقتصاد دانش بنیان منطقه یاری نمایند.

عاقل عنوان نمود: حمایت از ایده برای تبدیل به نمونه اولیه، در قالب ارائه خدمات جهت اخذ تسهیلات ارزان قیمت، تخصیص فضای استقرار، توانمندسازی صاحبان ایده و مشاوره های کاربردی در این مرکز انجام می گردد.

وی اظهار کرد: ایده در مرحله اول با حمایت این مرکز به نمونه اولیه آن یا به خدمت نوآورانه و یا محصول نوآورانه تبدیل می گردد و سپس محصول برای عرضه و ایجاد کسب و کار در بازار ارائه می گردد که در تمام این مراحل صاحبان ایده، از حمایت این مرکز برای بازاریابی و شرکت در نمایشگاه ها برخوردار می شوند.

مدیر دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت مرکز آموزش عالی و مدیر مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز تاکید نمود: در یک سال اخیر اقدامات خوبی در مرکز نوآوری صورت گرفته و در عمل این باور که دانشگاه ها اتاق فکر پیشرفت و توسعه محسوب می شوند؛ در شهرستان کاشمر رخ داده است.

عاقل گفت: مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یکی از 9 شهر در کشور با اخذ مجوز فعالیت مرکز نوآوری در سال 96، در سایه حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حرکت به سمت نوآوری و شتاب دهی و برنامه ریزی در زمینه ایجاد کسب و کارهای نوین را، با همراهی و هم افزایی همه نهادها و سازمان های مربوطه در اولویت خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگاران؛ 26 آبان ماه به همت مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز همایش آموزشی انگیزشی خلاقیت، فناوری استارتاپ و نوآوری برگزار می گردد و در ادامه فعالیت های این مرکز دوم آذرماه کارگاه آشنایی با حمایت های اقتصادی صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی به منظور تامین اقتصادی صاحبان صنایع، نخبگان، پژوهشگران و مخترعان، استارتاپ ها و... در کاشمر برگزار می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57941

به "300 میلیارد ریال اعتبار صندوق پژوهش و فن آوری خراسان رضوی نزد تولیدکنندگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 میلیارد ریال اعتبار صندوق پژوهش و فن آوری خراسان رضوی نزد تولیدکنندگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید