پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

به گزارش مجله سرگرمی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 24 گروه پایش، پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان فعال است و راهبردهای مراقبتی را انجام می دهند.

پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد فتاحی امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر افزود: این گروه ها متشکل از 48 کارشناس دامپزشکی استان مرکزی است که وظیفه پایش، مراقبت و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: تقویت دامنه نظارتی در مورد این بیماری طیور در استان مرکزی با هدف بازرسی از مرغداری های صنعتی، سنتی و محیط زیست استان با مهاجرت پرندگان شروع و تاپایان امسال ادامه می یابد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: پایش، مراقبت و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از سوی این گروه ها روزانه به صورت تلفنی و حضور در واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، بوقلمون و مرغ مادر انجام می گردد.

فتاحی از واکسیناسیون 630 هزار قطعه طیور در واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، بوقلمون و مرغ مادر استان مرکزی در امسال خبرداد و گفت: واکسن این بیماری به میزان کافی در کشور وجود دارد و با معرفی تولیدکنندگان به این سازمان حواله به میزان احتیاج برای آنان صادر می گردد.

وی ادامه داد: 91 مورد بازدید ممیزی امسال در راستای اصلاح ساختار مرغداری ها از سوی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اجرا شده و 32 مجوز جوجه ریزی نیز صادر و برای 59 مورد اعلام نواقص شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: چهار هزار و 597 مورد بازدید امسال از مرغداری های صنعتی، روستایی، پرنده فروشی ها، کشتارگاه ها طیور، تالاب ها و سدهای استان اجرا شده و چهار هزار و 156 مورد نمونه برداری خون، بافتی و سرمی در این مناطق اجرا شده است.

فتاحی گفت: موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این بازدیدها در استان مرکزی مشاهده نشده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60847

به "پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید