وجود نیروی کار فراوان و ارزان یک مزیت در اقتصاد ایران است

به گزارش مجله سرگرمی، یک دکترای اقتصاد گفت: وجود نیروی کار فراوان و ارزان یک مزیت در اقتصاد ایران است.

وجود نیروی کار فراوان و ارزان یک مزیت در اقتصاد ایران است

دکتر مسعود سعادت مهر در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اصلاح قانون کار در راستای تعدیل قوانین سخت گیرانه بر فراوری می تواند به سودآوری بنگاه های مالی، اشتغال بیشتر و رونق فراوری منجر گردد و از طرف دیگر با کاهش هزینه های دستمزد، هزینه تمام شده کالای فراوریی نیز کاهش یافته و قیمت محصول نیز کاهش می یابد و این خود منجر به افزایش فروش محصول، افزایش رقابت پذیری محصولات با نمونه های خارجی و حتی صادرات بیشتر گردد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر وجود نیروی کار فراوان و ارزان یک مزیت در اقتصاد ایران است که این مزیت می تواند باعث رشد مالی و تبدیل اقتصاد ایران به یک قدرت بزرگ مالی گردد.

سعادت مهر افزود: اما قوانین سخت گیرانه کار باعث از بین رفتن این مزیت شده و عملاً باعث شده تا اقتصاد ایران از این مزیت بهره ای نبرد.

این دکترای اقتصاد گفت: ایراد اساسی تعدیل قانون کار، کاهش دستمزد کارگران است این مشکل می تواند از طریق سیاست های حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیربه صورتیارانه ها جبران گردد.

وی یادآور شد: اصلاح و تعدیل قانون کار باعث رشد فراوری و افزایش تعداد بنگاه های مالی شده و به تبع آن درآمدهای مالیاتی دولت افزایش می یابد.

سعادت مهر توضیح داد: از محل این درآمد مالیاتی جدید، دولت می تواند اقشار آسیب پذیر و کاهش درآمد کارگران را به صورت یارانه جبران کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیغام نور لرستان گفت: البته کاهش دستمزد نیروی کار تنها در یک دوران گذار انجام می گردد زیرا با رونق دریافت فراوری و افزایش اشتغال به تدریج بیکاری کاهش یافته و مکانیسم عرضه و تقاضا می تواند دستمزد نیروی کار را در بلندمدت افزایش دهد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53756

به "وجود نیروی کار فراوان و ارزان یک مزیت در اقتصاد ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود نیروی کار فراوان و ارزان یک مزیت در اقتصاد ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید