نقش دولت ها در توسعه آسیا

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: آزادی مالی، هر جا که در قالب یک استراتژی یکپارچه با اقتصاد جهانی بوده است، نقش پشتیبانی حیاتی در توسعه آسیا را بازی نموده است. هر جا که تنها به شکل منفعلانه درج شده، چنین نتیجه ای نداشته است. برای مثال، سیاست تجاری در صادرات آزاد بود، اما برای واردات محدودیت داشت. سیاست های دولت ها در جذب سرمایه گذاری خارجی، با سیاست صنعتی در تعقیب اهداف توسعه ملی، شکل گرفته است. درحالی که آزادی برای صنعتی سازی پیروز ضروری بود، اما کافی نبود و تنها زمانی که با سیاست صنعتی ترکیب شد، به تسهیل صنعتی شدن یاری کرد.

نقش دولت ها در توسعه آسیا

دیپک نیار:استاد بازنشسته اقتصاد

مکتب: مستقل

گرایش کاری: اقتصاد توسعه

به گزارش خبرنگاران، در نیم قرن دگرگونی مالی آسیا، دولت ها نقشی کلیدی بازی کردند، از نقش رهبر به عنوان کاتالیزور تا حامی. موفقیت در توسعه آسیا حول مدیریت رابطه هم افزای بین دولت ها و بازارها بوده است، با پیدا کردن یک تعادل حقیقی در نقش های نسبی آنها که در طول زمان تغییر کرد. دولت های توسعه ای در کره جنوبی، تایوان و سنگاپور با استفاده از سیاست هویج و چماق برای حل و فصل مسائل شان، سیاست ها را در میان بخش ها و در طول زمان هماهنگ کردند. چین از این دولت های توسعه ای تقلید کرد، منتها با کامیابی بیشتر. ویتنام هم جهت مشابهی را در طول دو دهه اخیر دنبال کرد. هر دو کشور، دولت های کمونیستی تک حزبی مقتدری داشتند که می توانستند سیاست ها را هماهنگ و اجرا نمایند. ممکن نیست که این دولت ها را درجای دیگری در آسیا تکرار کرد. اما دیگر کشورها، همچون هند، اندونزی، مالزی، تایلند، بنگلادش و ترکیه، به مدیریت بعضی ترتیبات نهادی پرداختند؛ که حتی اگر هم کم اثر بوده، در توسعه و صنعتی شدن مفید بوده است. در بعضی از این کشورها، بازرسی و تعادل دموکراسی های سیاسی، در جهت یابی دولت ها به سوی توسعه و مردم دوستی، ضروری بود.

برخاستن آسیا، شروع یک جابه جایی در تعادل قدرت مالی در جهان و تحلیل نفوذ سیاسی غرب را نشان می دهد. بخشی از آینده وابسته به اینکه چگونه آسیا از موفقیت ها و فرصت ها استفاده می نماید و با چالش ها روبرو می گردد، شکل می گیرد و بخشی از اینکه چگونه اتصال سخت سیاست و اقتصاد در جهان گگردده خواهد شد، نشات می گیرد. احتمال دارد که تا حدود 2050، نیم قرن پس از سرانجام نقش استعمار آسیا بیش از نصف درآمد جهان را داشته باشد و به محل سکونت بیش از نصف انسان ها در روی زمین تبدیل گردد. این مساله دارای اهمیت سیاسی و مالی در جهان خواهد بود که تصورش 50 سال پیش بسیار سخت بود، حتی اگر این مساله در 1820 واقعیت بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56220

به "نقش دولت ها در توسعه آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش دولت ها در توسعه آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید