لیست تمام ورودی های کنکور دانشگاه های علوم پزشکی کنترل می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: لیست تمام ورودی های کنکور در دانشگاه های علوم پزشکی کنترل می گردد و به همین منظور در حال آنالیز فرآیند ورود تمامی دانشجویان جدیدالورود هستیم.

لیست تمام ورودی های کنکور دانشگاه های علوم پزشکی کنترل می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران درباره بحث های اخیر جایگاه فروشی و تخلفات مطرح شده در حوزه انتقال دانشجویان علوم پزشکی از خارج به داخل کشور گفت: در بحث های اخیر علوم پزشکی سه موضوع مهم، کنترل ورودی های کنکور، آنالیز پرونده های متخلفان انتقالی از خارج و سهمیه هیئت علمی در دانشگاه آزاد مطرح شده است.

لاریجانی اضافه نمود: سازمان سنجش در کشور ما مسئولیت دریافت دانشجو برای دانشگاه ها دارد و دانشجویان را به دانشگاه های علوم پزشکی معرفی می نماید. پیش از این سازمان سنجش مقاومت می کرد که لیست ها را به وزارت بهداشت بدهد ما کوشش کردیم در یکی دو سال اخیر لیست های سازمان سنجش را به طور کامل دریافت می کنیم و ثبت نام های دانشگاه های علوم پزشکی را هم دریافت می کنیم و با مانیتور همزمان این ورودی را کنترل می کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه نمود: این کار به طور جدی در حال پیگیری در دانشگاه های علوم پزشکی است و هر دانشجویی که از این دانشگاه ها فارغ التحصیل می گردد سیستم ما به طور کامل کنترل می نماید که این ورودی چه زمانی است و خروجی چه زمانی است.

تمام لیست های سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه های علوم پزشکی کنترل می گردد

وی اعلام نمود: اخیرا با توجه به بحث هایی که انجام شده است این کار را به صورت جدی تر دنبال نموده ایم و حسب نظر وزیر بهداشت، تقریبا تمام لیست هایی که سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه های علوم پزشکی می دهد را آنالیز می کنیم و تیم هایی برای این موضوع درنظر گرفتیم.

لاریجانی گفت: مواردی هم که مطرح می گردد که افرادی امتحان نداده بر سر کلاس آمده اند را کنترل کردیم و بسیاری از این گزارش ها اشتباه بوده است.

وی گفت: موضوع دیگر انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل کشور است. این دانشجویان باید یک سری شرایطی داشته باشند. نمره کنکور و دیپلم، تعداد واحد هایی که گذرانده اند و اعتبار دانشگاه محل تحصیل برای انتقال دانشجو مهم است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: ما از گذشته هم این پرونده های انتقال را آنالیز می کردیم، اما طبیعی است که در این دو سال پرونده های زیادی به مرکز خدمات آموزشی ارجاع شد. از زمانی که مسئله ارز جدی شد، فشار آمدن به خارج و عجله افراد موجب شد این پرونده ها زیاد شوند.

وی گفت: ما پیش از این برای انتقال مصاحبه نداشتیم که اکنون مصاحبه هم داریم. در زمان مصاحبه با مواردی برخورد کردیم که ناشی از تقلب افراد بود. کسی بود که نمره دیپلم و سال آخر مدرسه اش نمره درستی نبود، ولی پس از مدتی نمره درست برای ما آورد. ما مشکوک شدیم به این موضوع و حراست و سایر نهاد های مرتبط را آگاه کردیم. با تعدادی حدود 150 تا 200 نفر روبرو شدیم که کارنامه دانش آموزی آن ها از یک جا صادر شده است. حراست آموزش و پرورش هم در جریان موضوع نهاده شد و معین شد که در این زمینه تقلب انجام شده است.

متخلفان پس از شناسایی امکان تحصیل در پزشکی را پیدا ننموده اند

لاریجانی یادآور شد: افرادی که ما شناسایی کردیم هیچ کدام را نگذاشتیم به دانشگاه وارد شوند و پرونده های این افراد به حراست وزارت بهداشت داده شد. اما ممکن است احتیاج به آنالیز های بیشتری باشد. مواردی که حدس می زنیم مسئله ای داشته باشند و به آن مشکوک شده باشیم را هشدار داده ایم که دوباره پرونده های آن ها را بازبینی می کنیم.

وی اعلام نمود: مقوله دیگری که در این زمینه به آن برخورد کردیم این بود که افرادی اعلام می کردند که خارج از کشور بوده اند، اما در زمان مصاحبه های عمیق معین شد که این افراد تا حالا خارج از کشور نرفته اند و تمام پرونده ساختگی بوده است. این موارد نیز به حراست معرفی شدند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تمامی پرونده هایی که سیستم دانشجویی ما متوجه شده است که خدشه ای در آن وجود دارد به دانشگاه معرفی ننموده است. اما اینکه هیچ موردی نبوده که از این سیستم خارج شده احتیاجمند تفحص است که این کار در حال اجرا است.

آخرین وضعیت انتقال از رشته دامپزشکی به پزشکی در تسهیلات فرزندان هیئت علمی

وی با اشاره به آیین نامه تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی برای فرزندان هیئت علمی گفت: در این آیین نامه آمده است که دانشجویانی که در رشته دامپزشکی هستند و پدرشان عضو هیئت علمی است با امتیاز 92.5 درصد نمره می توانند به پزشکی منتقل شوند. این آیین نامه امضای رئیس دانشگاه آزاد، وزیر بهداشت و وزیر علوم را در سابق دارد. ما در وزارت بهداشت بعد از مدتی متوجه شدیم که تعدادی از دانشجویان در دانشگاه آزاد منتقل شده اند که این شرایط را نداشته اند. این افراد حدود 200 نفر بودند.

لاریجانی اضافه نمود: این افراد شرط 92.5 درصد را نداشتند. از ما خواستند که این موضوع را تایید کنیم که ما انجام ندادیم، اما دیدیم که پیش از این یک عده ای به این شیوه منتقل شدند. چون باید امضای دو وزیر و رئیس دانشگاه در این آیین نامه باشد، وزیر بهداشت حداقل آن را امضا ننموده است.

وی گفت: گفته شد که به بعضی از پدران قول داده شده که سال بعد هم این انتقال را انجام می دهیم. ما مصوبه ای در کمیسیون موارد خاص وزارت بهداشت داشتیم که کسانی که به آن ها قول داده شده استثنائاً برای آخرین سال بتوانند از این انتقال استفاده نمایند، اما در صورتی که به خارج از کشور بروند و 36 واحد را بگذرانند و بعد برگردند. نکته مهم این است که هیچ فردی به وسیله این دستورالعمل کمیسیون موارد خاص منتقل نشد و تمام انتقالی ها قبل از مصوبه کمیسیون موارد خاص بوده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه نمود: ما با آنالیز بعدی مشاهده کردیم که این موضوع به یک مسئله اجتماعی بدل شده است و بحث کردیم که وزارت بهداشت که شراکتی در آن آیین نامه قبلی نداشته است و دوستان با هر روشی پیش رفته اند باید در این زمینه جوابگو باشند و در نهایت این آیین نامه را لغو کردیم.

وی گفت: می توان گفت: تمام حدود 200 نفری که در دانشگاه آزاد از دامپزشکی به پزشکی منتقل شدند بر اساس مصوبه وزارت بهداشت نبوده اند.

لاریجانی یادآور شد: در همین زمینه دیوان عدالت اداری رای وزارت بهداشت که لغو نموده بودیم را لغو کرد. در واقع دستور موقت داد، اما پس از چندی دیوان عدالت هم رای خود را لغو کرد.

وی گفت: تمام مواردی که از نظر ما مشکوک به تخلف بوده است را به سازمان های نظارتی معرفی نموده ایم. هر کسی هم که ادعا دارد فردی به وسیله غیرقانونی وارد دانشگاه شده است می تواند به سازمان های نظارتی اعلام کند تا پرونده فرد آنالیز گردد. ضمن اینکه بدون گفتن افراد هم کنترل های مکرر در حال اجرا است تا کاملا مطمئن بشویم که کسی به وسیلهی غیر از کنکور وارد دانشگاه نشده است.

آخرین وضعیت دانشجوی قلابی دندانپزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره وضعیت فردی که خود را به عنوان دانشجوی دندانپزشکی شهید بهشتی معرفی نموده بود، گفت: ما در وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین حراست نامه زدیم که تمامی مختصات این موضوع معین گردد.

وی اضافه نمود: به گونه ای که رئیس دانشگاه گزارش داده است این فرد اصلا دانشجو نبوده، با سیستم آموزشی هیچ ارتباطی نداشته است. این طور که گفتند با یکسری از دوستانش در دانشکده دندانپزشکی آشنا بوده و سر کلاس می نشسته و مهمتر از همه که نباید ساده از این موضوع گذشت، کلاس های کنکور از این فرد عکس می دریافتد و بعد به عنوان نخبه در صدا و سیما معرفی می شده، در حال که فرد اصلا در فرآیند سیستماتیک دانشگاه نبوده، اسم اش به عنوان دانشجو ثبت نشده است و واحدی هم نگرفته است.

لاریجانی گفت: ظاهر امر این بوده که در دانشکده حضور داشته، اما مهم تر اینکه مصاحبه می نموده و در صدا و سیما رفت و آمد داشته است.

وی اضافه نمود: سیستم های نظارتی فرد را دستگیر نموده اند و در حال تحقیق بر روی این موضوع هستند. ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم دو سه نفر از کارمندان را به تخلفات اداری معرفی نموده اند. دلیل هم این بوده که این افراد تسامح کردند که فردی بدون ثبت آموزشی در دانشکده حضور داشته و خود را به عنوان دانشجو معرفی نموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54703

به "لیست تمام ورودی های کنکور دانشگاه های علوم پزشکی کنترل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست تمام ورودی های کنکور دانشگاه های علوم پزشکی کنترل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید