رتبه جهانی سازمان ملی استاندارد ایران در سال 2019 ارتقا یافت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا امینی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دنیای استاندارد در اراک، گفت: همانطور که دنیا هستی با نظم شگفت و دقیق است در مدار هدفمند می چرخد، استاندارد نیز بر محور هدفمند که بر مبنای علم ، فن و تجربه طراحی شده که تخصص، تعهد و اخلاق مداری پایه آن می باشد.

رتبه جهانی سازمان ملی استاندارد ایران در سال 2019 ارتقا یافت

وی ادامه داد: استاندارد در درجه اول یک تفکر، اعتقاد و باور است. باید کوشش کنیم مانند ملل جهان اعتقاد به استاندارد در کشور باید بیش از این گسترش پیدا کند.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران گفت: مبنای اصلی رعایت استاندارد انسانیت و اخلاق مداری است که به آغاز یک حرکت سازنده می انجامد که وظیفه آحاد جامعه است که در این زمینه کار نمایند.

امیری بیان نمود: با توجه به شرایط حساس کشور و هجمه دشمنان باید نسبت به فرصتی که استاندارد برای فراوری فراهم آورده است، بیش از گذشته مطلع باشیم.

وی با اشاره به مطالعه به عمل آمده در کشورهای توسعه یافته جهان در مورد ارتباط بین استاندارد و رشد اقتصادی پایدار اظهار کرد: بین استاندارد و رشد اقتصادی پایدار یک ارتباط با ثبات وجود دارد یعنی استاندارد با گسترش دانش فنی توانسته رشد اقتصاد کشورها را رقم زند.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران اضافه کرد: 0.9 درصد رشد اقتصادی کشور آلمان، 0.8 درصد فرانسه و استرالیا، 0.3 درصد انگلستان و 0.2 درصد کانادا ناشی از عملکرد حوزه استاندارد بوده است.

امیری گفت: اگر به مدل ریاضی عوامل معین نماینده رشد از قبیل افزایش سرمایه، میزان کار و پیشرفت فنی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که پیشرفت فنی می تواند تمایز، تنوع و رقابت پذیری کالا ها را فراهم سازد.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران گفت: در استان مرکزی 176 استاندارد ملی، تجدید یا اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم در حوزه بین المللی مشارکت بیشتری داشته باشیم، تاکید نمود: سال جاری کشور ایران در بین 163 کشور عضو کمیته بین الملی استاندارد رتبه 21 را کسب نموده است در حالی که سال گذشته رتبه 22 را به دست آورده بود. این در حالی است که در سال های گذشته ما حتی رتبه 42 جهان را نیز تجربه نموده بودیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران بیان نمود: در بین کشورهای آسیایی استاندارد ایران بعد از چین و ژاپن همراه با کره جنوبی به طور مشترک حائز رتبه سوم است و در بین کشورهای اسلامی نیز دارای مقام اول است و به افق ایران 1400 که بایستی مقام اول منطقه باشیم دست پیدا نموده ایم.

امیری اضافه کرد: استاندارد ایران در 11 مجمع بین المللی و موسسه استاندارد کشورهای اسلامی حضور دارد. موسسه استاندارد کشورهای اسلامی بنا به تصمیم سران کنفرانس اسلامی ایجاد شد تا قاطعیت استاندارد و تجارت فراهم گردد.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران بیان اینکه نخستین استاندارد حلال در کشورهای اسلامی از سوی سازمان استاندارد ایران مطرح شد، مطرح نمود: علی رغم اینکه استانداردهای حلال بر اساس سایر مذاهب نوشته شده بود، توانستیم با تکیه بر اشتراکات مذهبی از استاندارد حلال استفاده کنیم و بیش از 97 درصد استانداردها با فقه جعفری مطابقت دارد و این مهم مبنای وحدت جهان اسلام خواهد بود.

امیری گفت: گردش اقتصادی حلال بر اساس ارزیابی موسسه تامسون نزدیک به دو هزار و 500 میلیارد دلار است و پیش بینی شده در سال های آینده به 4 هزار میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت تدوین استاندارد بین المللی حلال مطرح نمود: گردش اقتصادی صنعت حلال در جهان افزون بر دو هزار و 500 میلیارد دلار است حال اگر ایران اسلامی بتواند فقط پنج درصد از این بازار را داشته باشد دیگر نیازی به نفت نخواهیم داشت و می توان از این فضای رقابتی جدید استفاده کرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران گفت: بیش از 33 هزار و 500 استاندارد ملی در کشور تدوین شده که به عنوان گنجینه ملی در اختیار ما قرار گرفته است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63684

به "رتبه جهانی سازمان ملی استاندارد ایران در سال 2019 ارتقا یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه جهانی سازمان ملی استاندارد ایران در سال 2019 ارتقا یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید