با این اپلیکیشن انواع سرطان پوست را در مراحل اولیه و با دقت 95 درصد تشخیص می دهید

به گزارش مجله سرگرمی، وقت آن است که به گوشی تلفن همراه خود اعتماد کنید و کارهای مهم تری با آن انجام دهید. مثلا، می توانید بعضی بیماری ها را با اسمارت فون خود تشخیص دهید و بعد به پزشک مراجعه کنید.

با این اپلیکیشن انواع سرطان پوست را در مراحل اولیه و با دقت 95 درصد تشخیص می دهید

اپلیکیشنی به نام SkinVision ادعا می نماید با دقت بسیار بالایی سرطان پوست را تشخیص می دهد. این اپلیکیشن برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS منتشر شده و به کاربران اجازه می دهد پوست خود را در بازه های زمانی مختلف آزمایش و ردگیری نمایند.

این برنامه به درخواست کاربران یک عکس از لکه های پوستی می گیرد و در مدت زمان بسیار کم 30 ثانیه ای با الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مورد ارزیابی و تحلیل قرار می دهد. نتایج ارزیابی لکه پوستی هم با وضعیت ریسک کم، کم با نشانه هایی مثبت و زیاد نشان داده می شوند.

این برنامه با آنالیز انواع علایم و الگوهای تشخیص سرطان پوست مانند رنگ، اندازه، عدم تقارن پوست، لبه های لکه غیرعادی، الگوهای نامنظم و غیره سعی می نماید با دقت 95 درصد به کاربران بگوید در معرض سرطان پوست هستند یا خیر.

هنگامی که اپلیکیشن SkinVision نگرانی هایی درباره تشخیص سرطان پوست ایجاد کند و به کاربر بگوید با ریسک بالا است؛ باید به پزشک مراجعه نموده و مورد مشاوره قرار بگیرد.

سخنگوی اپلیکیشن SkinVision به رسانه ها می گوید این نرم افزار نمی خواهد سرطان پوست را تشخیص دهد بلکه فقط یک ارزیابی و توصیه خطرپذیری به کاربر خواهد داد. در واقع، هدف این نرم افزار یاری به کاربران و راهنمایی آن ها به سوی متخصصان در زمان مناسب است. ان ها می خواهند ار مراجعه مرتب مردم به متخصصین پوست جلوگیری نمایند و فشار روی سیستم پزشکی برای تشخیص سرطان پوست را کاهش دهند.

مشاهده لکه های پوستی یکی از رایج ترین دلایل مراجعه مردم به پزشک های عمومی و متخصصان پوست است. درصد بسیار بالایی از این مراجعه ها هم فقط یک لکه و ضایعه خوش خیم است.

یاری به تشخیص زودهنگام انواع سرطان پوست

اپلیکیشن SkinVision امیدوار است این مراجعه های غیرضروری را کاهش دهد و مردم حق ویزیت های کمتری بپردازند و از وقت خود بهتر و مفیدتر استفاده نمایند. از آن سو، وقت پزشکان و متخصصان بیشتر آزاد شده تا روی بیماران واقعی تمرکز نمایند.

یکی دیگر از اهداف این نرم افزار، تشخیص به موقع و در مراحل اولیه سرطان پوست است که هزینه های درمانی بسیار پایین تری نسبت به مراحل آخر و پیشرفت این بیماری دارد. اگر مردم بتوانند در همان مراحل اولیه سرطان پوست، بیماری خود را تشخیص داده و زیر نظر متخصصین قرار گیرند؛ هم هزینه کمتری می پردازنده و هم درگیر درمان های سخت و شدیدی مانند ایمونوتراپی نمی شوند.

در مطالعه اخیری که در ژورنال European Academy of Dermatology and Venereology منتشر شده است؛ محققان مدعی هستند این اپلیکیشن را به طور کامل مورد آزمایش قرار دادند و می تواند نقش مهمی در تشخیص زودهنگام سرطان پوست داشته باشد.

آن ها دریافتند SkinVision با دقت و توانایی 95.1 درصد می تواند شایع ترین سرطان های پوست را شناسایی کند. در حالی که سرطان ها ویژگی های متفاوتی با هم دارند و گاهی اوقات تشخیص درست آن ها بسیار سخت است ولی باز هم این اپ می تواند یک سیستم هشداردهنده موثر برای مردم باشد.

هنوز راه زیادی باقی مانده است تا ماشین ها جایگزین پزشکان در تشخیص و شناسایی بیماری ها شوند اما اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی SkinVision یک نمونه خوب از این راستا است. مردم می توانند با اسمارت فون های خود بیشتر مراقب وضعیت بهداشتی خود باشند و بعضی بیماری ها مانند سرطان پوست را در همان مراحل اولیه تشخیص دهند.

منبع

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45984

به "با این اپلیکیشن انواع سرطان پوست را در مراحل اولیه و با دقت 95 درصد تشخیص می دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این اپلیکیشن انواع سرطان پوست را در مراحل اولیه و با دقت 95 درصد تشخیص می دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید